آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی، راهی علمی برای لاغری

آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی، راهی علمی برای لاغری

خیلی از روانشناسان و فعالین در حوزه ورزش اعتقاد دارند آنچه که باعث می‌شود ورزش یوگا و در واقع آموزش یوگا و مدیتیشن کمک شایانی به انسان کند، پذیرش خود و یا در اصطلاح خودباوری است. آموزش یوگا و مدیتیشن یکی از اصلی ترین اهداف خود را پذیرش و بهبود سلامت می ‌داند. از این رو خودپذیری و خودباوری (که باعث راحتی درونی انسان ها می شود) یکی از اصلی  ‌ترین فواید ورزش یوگا است. اما آنچه که به جز خودباوری می‌توان در مورد آموزش یوگا و مدیتیشن عنوان کرد، این است که شما می توانید در ورزش یوگا خود کنترلی را نیز افزایش بدهید. برای خودکنترلی ، ورزش یوگا تمرین و فعالیت هایی را ارائه می دهد که پس از مدتی شما حس می کنید که این ویژگی ها در شما به خوبی ارتقا پیدا کرده است.

آموزش یوگا برای آرامش اعصاب، آموزش یوگا برای لاغری، آموزش یوگا برای ذهن، پکیج کامل آموزش یوگا، فیلم آموزش یوگا و مدیتیشن، فیلم آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی

آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی، راهی علمی برای لاغری | آموزش یوگا برای آرامش اعصاب | آموزش یوگا برای ذهن | پکیج کامل آموزش یوگا

آموزش یوگا برای آرامش اعصاب

اما یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین معضلات که امروزه در جوامع بشری به خصوص جوامع توسعه یافته با آن مواجه هستیم استرس است. امروز مشاغل مختلف دارای استرس‌ های زیادی هستند و خیلی از افراد روش ‌های مختلفی را برای کاهش استرس در نظر  می گیرند. اما باید توجه داشته باشیم که کاهش استرس نیاز به فعالیت زمان ‌بر و مهم دارد  و باید سعی کنیم که برای آن زمان بگذاریم. چرا که استرس بلندمدت قطعا می تواند انسان را دچار مشکلات و پیری زودرس کند.

اما بدون شک یکی از اصلی ‌ترین فعالیت ها برای کاهش استرس، آموزش یوگا و مدیتیشن است. شما با استفاده از تمرین هایی که در یوگا وجود دارد،  استرس و اضطراب روانی را مدیریت کنید. مسلما  استرس‌ها پایان پذیر نیستند. شرایط زندگی شهری و ماشینی به گونه ای است که استرس ها  همواره وجود دارند. اما بهترین موضوع این است که این استرس ‌ها را مدیریت کنیم و با فعالیت های مختلف از جمله آموزش یوگا و مدیتیشن کاری کنیم تا آنها نتوانند به ما انرژی منفی بدهند و کار ما را مختل کنند.

استرس زیاد در بلند مدت منجر به افسردگی می شود. از این رو شما می توانید با مدیریت استرس خود، گامی بلند برای از بین بردن افسردگی و روزمرگی زندگی ماشینی داشته باشید.

آموزش یوگا برای ذهن

تقریباً ثابت شده است که پس از هشت هفته (یا همان دو ماه) آموزش یوگا و مدیتیشن به خوبی می توانید تمرکز خود را افزایش دهید. اصلاً یکی از اصلی ترین ویژگی های یوگا تمرکز بهتر است و اگر بتوانید که این کار را انجام دهید، قطعا می توانید در فعالیت های خود ( مخصوصا ارتباطات اجتماعی خود ) شرایط بهتری را داشته باشید. جالب است بدانید که عدم تمرکز یکی از اصلی ترین پیامدهای زندگی شهری و ماشینی است. به همین خاطر خیلی از افراد و برای تمرکز بهتر و بهبود حافظه از آموزش یوگا و مدیتیشن بهره می گیرند.

در مقالات قبلی در مورد فواید یوگا در حوزه افزایش گردش خون اطلاعاتی را ارائه کردیم. افزایش گردش خون در مغز باعث کاهش استرس می شود و هر چه خون در مغز بیشتر وجود داشته باشد، فعالیتهای مغزی به بهترین شکل ممکن انجام خواهند شد. لذا بهبود حافظه و یادآوری اطلاعات از پیامدهای آموزش یوگا و مدیتیشن در بلند مدت است.

آموزش یوگا برای لاغری

آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی، راهی علمی برای لاغری | آموزش یوگا برای ذهن

 

آموزش ورزش یوگا در خانه

اگر تا به حال ورزش یوگا را حتی برای چند دقیقه انجام داده باشید می‌دانید که یوگا، فرآیندهایی دارد که با استفاده از آن شما می توانید به جزئیات بیشتر دقت کنید. مثلا وقتی که شما در حال انجام دستورالعمل‌های یوگا هستید، باید بدانید که چگونه تنفس کنید، چه حرکتی را انجام دهید، کدام پا یا کدام بازو را حرکت دهید و … همه اینها باعث می ‌شود که علاوه بر تمرکز بر روی فعالیت خود، به جزئیات نیز توجه زیادی داشته باشید. شکی نیست که هر چه شما به جزئیات توجه بیشتری داشته باشید، باهوش تر و علمی تر می توانید با مسائل ارتباط برقرار کنید.

همانطور که گفتیم هر چقدر شما بتوانید خودشناسی و خودباوری خود را افزایش بدهید، بهتر می توانید روابط اجتماعی برقرار کنید. یکی از فواید آموزش یوگا و مدیتیشن رسیدن به خودشناسی و در نتیجه روابط اجتماعی بسیار خوب است و همانطور که می‌دانید آرامش و مدیتیشن، با تمرین به وجود می‌ آید. به همین دلیل یوگا افراد را ترغیب می‌ کند تا با مدیتیشن به آرامش برسند و بتواند شرایط زندگی خود را بهتر کنند.

مطلب پیشنهادی : آموزش ورزش یوگا روشی موثر و اثبات شده برای لاغری

آموزش یوگا برای لاغری

یکی از دیگر ویژگی ‌های آموزش یوگا و مدیتیشن این است که به طرز قابل ملاحظه ای روی شیمی بدن کار می کند و باعث کاهش کلسترول در خون و افزایش گردش خون می شود. این ویژگی ها به خوبی می تواند چربی سوزی در بدن را انجام دهد. به همین دلیل خیلی از کارشناسان تغذیه توصیه می کنند برای لاغری کاملا علمی و بدون استفاده از عمل های جراحی، از یوگا استفاده کنید. یوگا در یک مدت زمان بسیار خوب و با تمرین های بسیار زیاد  باعث چربی سوزی می شود.

همچنین برای بهبود عملکرد سیستم لنفاوی بدن (که جز سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود و باعث دفع سموم از بدن است) یوگا یک سری حرکات دارد. با استفاده از انجام حرکات خاصی  می توانید سطح گلوکز خون خود را متعادل کنید. همانطور که میدانید افزایش سطح گلوکز باعث تعادل در خون و کاهش ابتلا به دیابت خواهد شد. تناسب اندام باعث عملکرد بهتر غدد درون بدن می شود. هر چقدر غدد درون بدن، بتوانند بهتر فعالیت کنند و هورمونها کنترل و تنظیم شوند، سلامت فیزیکی و احساسی بدن ارتقا پیدا می ‌کند.

طبق آخرین نتایج محققان و پژوهشگران، کاهش سطح تری گلیسیرید و همچنین افزایش سلول ‌های قرمز خون و جذب بهتر ویتامین ها از فوایدی است که برای آموزش یوگا و مدیتیشن اثبات شده است. همانطور که می‌دانید اصلی ‌ترین پیامد این اتفاقات، چربی سوزی و افزایش گردش خون در بدن است که در ورزش یوگا به بهترین و سالم ترین شکل ممکن وجود دارد.

 

آموزش یوگا برای آرامش اعصاب، آموزش یوگا برای لاغری، آموزش یوگا برای ذهن، پکیج کامل آموزش یوگا، فیلم آموزش یوگا و مدیتیشن، فیلم آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی

آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی، راهی علمی برای لاغری

 مطلب پیشنهادی : فواید آموزش یوگا برای جسم و مغز

آموزش یوگا و مدیتیشن در 30 روز

آنچه در اینجا ارائه کردیم تنها  قسمت کمی از فواید این ورزش بسیار جذاب و مهم است. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر قصد این را دارید که ورزش یوگا را به صورت کاملاً جدی انجام دهید با خرید پکیج آموزش ورزش یوگا از سایت یار مهربان یکی از مهم‌ترین قدم های خود در زندگی برای رسیدن به سلامت فیزیکی و روانی را بردارید. در پکیج کامل آموزش یوگا، فیلم آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی آماده شده است.

 

خرید پکیج آموزش ورزش در خانه به زبان فارسی

آموزش پیلاتس در خانه به زبان فارسی

 

آموزش یوگا برای آرامش اعصاب | آموزش یوگا برای ذهن | پکیج کامل آموزش یوگا

دیدگاهتان را بنویسید