یوگای داغ چیست؟ 8 مزیت عرق کردن با یوگای داغ

یوگای داغ چیست؟، آموزش کامل یوگا در خانه

یوگای داغ چیست؟، پکیج آموزش یوگا و مدیتیشن، آموزش یوگا در خانه، آموزش یوگا مقدماتی به زبان فارسی، آموزش یوگا برای کاهش استرس

یوگای داغ در سال های اخیر به یک ورزش محبوب تبدیل شده است. بسیاری از مزایای یوگا سنتی مانند کاهش استرس، بهبود قدرت و انعطاف پذیری را ارائه می دهد.

اما، با افزایش گرما، یوگای داغ این توانایی را دارد که به قلب، ریه‌ها و ماهیچه‌های شما تمرینات شدیدتر و شدیدتری بدهد.

آیا علاقه مندید در مورد روش هایی که می توانید از یوگای داغ بهره مند شوید بیشتر بدانید؟

در این مقاله این موضوع را بررسی می کنیم

آموزش یوگا در خانه

یوگای داغ چیست؟، پکیج آموزش یوگا و مدیتیشن، آموزش یوگا در خانه، آموزش یوگا به زبان فارسی، آموزش یوگا برای کاهش استرس

یوگای گرم چیست؟

ممکن است عبارات «یوگای داغ» و «یوگا بیکرام» را به جای یکدیگر بشنوید، اما دقیقاً یکسان نیستند.

یوگا Bikram که توسط یوگی به نام Bikram Choudhury توسعه یافته است، در اتاقی انجام می شود که تا دمای 105 درجه فارنهایت (41 درجه سانتیگراد) با رطوبت 40 درصد گرم می شود. این شامل

26 حالت و دو تمرین تنفسی است که به ترتیب در هر کلاس انجام می شود. جلسات یوگا Bikram معمولا 90 دقیقه طول می کشد.

از طرف دیگر، یوگای داغ واقعاً به این معنی است که دمای اتاق بالاتر از دمای معمولی گرم می شود. گرما را می توان روی هر چیزی که مربی یوگا می خواهد تنظیم کرد، اگرچه معمولاً بین 80 تا 100

درجه فارنهایت (27 تا 38 درجه سانتی گراد) است.

جلسات یوگا داغ می تواند شامل هر نوع ژست باشد و زمان هر کلاس از استودیو به استودیو متفاوت است. و برخلاف یوگا بیکرام که تمرینی آرام‌تر و جدی‌تر است، یوگای داغ اغلب شامل موسیقی و

تعامل بیشتر بین افراد کلاس می‌شود.

بیشتر بخوانید: 16 مزیت فوق العاده یوگا که توسط علم پشتیبانی می شود

فواید یوگای داغ چیست؟

صرف نظر از دمای اتاق، یوگای داغ و یوگا بیکرام هر دو هدفشان ایجاد آرامش ذهن و بهبود آمادگی جسمانی است.

یک محیط گرم می تواند تمرین یوگا را چالش برانگیزتر کند، اما برخی از مزایای آن ممکن است ارزشش را داشته باشد، به خصوص اگر به دنبال پیشرفت در یکی از زمینه های ذکر شده در زیر هستید.

اگر به درستی و ایمن انجام شود، یوگای داغ می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

1. انعطاف پذیری را بهبود می بخشد

ممکن است قبلاً بدانید که کشش بعد از گرم کردن ماهیچه های خود ایمن تر از کشش عضلات سرد است.

بنابراین، چنین می شود که محیطی مانند یک استودیوی یوگا داغ می تواند ژست های یوگا را آسان تر و موثرتر کند. گرما به شما این امکان را می دهد که کمی بیشتر کشیده شوید و دامنه حرکتی بیشتری داشته باشید.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که پس از 8 هفته، شرکت کنندگان در یوگا داغ انعطاف پذیری بیشتری در ناحیه کمر، شانه ها و همسترینگ خود داشتند.

2. کالری بیشتری می سوزاند

یک فرد 160 پوندی می تواند حدود 183 کالری در ساعت با یوگای سنتی بسوزاند. افزایش حرارت می تواند به شما کمک کند حتی کالری بیشتری بسوزانید.

به گفته محققان دانشگاه ایالتی کلرادو، میزان کالری سوزی برای مردان در طول یک جلسه 90 دقیقه ای Bikram یوگا می تواند به 460 برای مردان و 330 برای زنان برسد.

یوگای داغ، حتی اگر به شدت یک جلسه بیکرام نباشد، نسبت به تمرینات یوگای سنتی کالری بیشتری می سوزاند.

فیلم آموزشی یوگا و مدیتیشن، آموزش تصویری یوگا و مدیتیشن، آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی، آموزش حرکات مقدماتی یوگا، آموزش یوگا برای افراد مبتدی، آموزش یوگا برای ذهن، آموزش ورزش یوگا در خانه، دانلود پکیج کامل آموزش یوگا، آموزش یوگا و مدیتیشن در 30 روز، دانلود پکیج کامل آموزش یوگا

یوگای داغ چیست؟ 8 مزیت عرق کردن با یوگای داغ | یوگای داغ چیست؟، پکیج آموزش یوگا و مدیتیشن، آموزش یوگا در خانه، آموزش یوگا به زبان فارسی، آموزش یوگا برای کاهش استرس

3. تراکم استخوان را افزایش می دهد

حمایت از وزن خود در حین حرکات یوگا می تواند به ساخت تراکم استخوان کمک کند. این امر به ویژه برای افراد مسن و زنان یائسه مهم است، زیرا با افزایش سن، تراکم استخوان کاهش می یابد.

یک مطالعه در سال 2014 روی زنانی که در طی یک دوره 5 ساله در یوگا بیکرام شرکت کردند، نشان داد که زنان قبل از یائسگی تراکم استخوان در گردن، باسن و کمرشان افزایش یافته است.

این امر باعث شد نویسندگان این مطالعه بر این باورند که یوگا بیکرام ممکن است گزینه ای موثر برای کاهش خطر پوکی استخوان در زنان باشد.

4. استرس را کاهش می دهد

بسیاری از مردم به یوگا به عنوان راهی طبیعی برای مقابله با استرس روی می آورند.

یک مطالعه در سال 2018 از بزرگسالان تحت استرس و غیرفعال نشان داد که یک برنامه 16 هفته ای یوگای داغ به طور قابل توجهی سطح استرس شرکت کنندگان را کاهش می دهد.

در عین حال، کیفیت زندگی مرتبط با سلامت و همچنین خودکارآمدی آنها را بهبود بخشید – این باور که شما بر رفتار و محیط اجتماعی خود کنترل دارید.

بیشتر بخوانید: آموزش یوگا و مدیتیشن به زبان فارسی راهی علمی برای لاغری

5. افسردگی را کاهش می دهد

یوگا به عنوان تکنیکی برای کمک به آرامش و بهبود خلق و خوی شناخته شده است. طبق گفته انجمن روانشناسی آمریکا، ممکن است یک درمان مفید برای کاهش علائم افسردگی نیز باشد.

علاوه بر این، یک منبع معتبر در سال 2017 از 23 مطالعه مختلف که بر یوگا به عنوان درمانی برای افسردگی متمرکز بود، نتیجه گرفت که یوگا راهی موثر برای کاهش علائم افسردگی است.

6. تقویت کننده قلب و عروق است

انجام حرکات مختلف یوگا در گرمای زیاد می تواند تمرینات چالش برانگیزتری را به قلب، ریه ها و عضلات شما بدهد تا انجام همان حرکات در دمای پایین تر.

طبق یک مطالعه در سال 2014، تنها یک جلسه یوگای گرم برای پمپاژ قلب شما با همان سرعت پیاده روی سریع (3.5 مایل در ساعت) کافی است.

یوگای داغ همچنین تنفس و متابولیسم شما را افزایش می دهد.

7. سطح گلوکز خون را کاهش می دهد

در حالی که هر نوع ورزش می تواند به سوزاندن انرژی و کاهش سطح گردش گلوکز (قند) در جریان خون شما کمک کند، یوگای گرم ممکن است ابزار مفیدی برای افرادی باشد که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که یک برنامه کوتاه مدت یوگا Bikram تحمل گلوکز را در افراد مسن مبتلا به چاقی بهبود می بخشد، اما تأثیر کمتری بر افراد جوان و لاغر دارد.

بیشتر بخوانید: فواید یادگیری یوگا برای جسم، مغز و روح

8. پوست را تغذیه می کند

عرق کردن زیاد، یکی از اهداف اصلی یوگای داغ است.

یکی از فواید عرق کردن در یک محیط گرم این است که می تواند گردش خون را بهبود بخشد و خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را به سلول های پوست برساند. این به نوبه خود ممکن است به تغذیه پوست شما از داخل کمک کند.

یوگای داغ چیست؟، پکیج آموزش یوگا و مدیتیشن، آموزش یوگا در خانه، آموزش یوگا به زبان فارسی، آموزش یوگا برای کاهش استرس

نکات ایمنی

اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید، یوگای داغ به طور کلی بی خطر است. اما، مانند بسیاری از انواع ورزش، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید در نظر داشت.

کم آبی یکی از نگرانی های اصلی یوگای داغ است. نوشیدن آب قبل، حین و بعد از کلاس یوگای گرم ضروری است. یک نوشیدنی ورزشی کم کالری نیز ممکن است به بازیابی الکترولیت های از دست رفته

در طول تمرین یوگای گرم شما کمک کند.

برخی از شرایط بهداشتی از قبل موجود ممکن است شما را مستعد بیهوش شدن در یک اتاق گرم کند. این شامل بیماری قلبی، دیابت، ناهنجاری های شریانی، بی اشتهایی عصبی و سابقه غش است.

اگر فشار خون پایین یا قند خون پایین دارید، ممکن است با یوگای داغ مستعد سرگیجه یا سبکی سر باشید. با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که یوگا داغ برای شما بی خطر است.

زنان باردار باید قبل از انجام یوگا داغ با پزشک خود مشورت کنند.

اگر در گذشته مشکلات عدم تحمل گرما داشته اید، ممکن است بخواهید به یوگای که در دمای معمولی انجام می شود، ادامه دهید.

اگر احساس سرگیجه، سبکی سر یا حالت تهوع داشتید، فورا آن را متوقف کنید. اتاق را ترک کنید و در محیط خنک تری استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ورزش یوگا روشی موثر و اثبات شده برای لاغری

چه طور باید شروع کرد

اگر قبلا یوگا انجام نداده اید، ممکن است بخواهید ابتدا یک کلاس یوگا معمولی را امتحان کنید تا ببینید آیا مربی و استودیو برای شما مناسب هستند یا خیر. زمانی که آنجا هستید، در مورد کلاس‌های یوگا

داغ و اینکه آیا کلاس‌هایی وجود دارد که برای مبتدیان ارائه می‌شود، بپرسید.

همچنین ممکن است بخواهید قبل از اینکه به یکی از آنها متعهد شوید، چند استودیو مختلف یوگا را امتحان کنید. بپرسید که آیا استودیو یوگا کلاس‌های آزمایشی رایگان یا با تخفیف ارائه می‌دهد تا بتوانید

ببینید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

اگر آماده هستید یوگای داغ را امتحان کنید، برای شروع به این نکات توجه کنید:

از پارچه های سبک وزن و قابل تنفس استفاده کنید که می توانند عرق شما را از بین ببرند.

یک حوله بیاورید تا روی تشک یوگا خود قرار دهید، که ممکن است پس از شروع عرق کردن، کمی لیز شود. همچنین می توانید یک حوله اضافی برای صورت و دستان خود به همراه داشته باشید.

دستکش‌ها و جوراب‌های مخصوصی را در نظر بگیرید که می‌توانند در استودیوی یوگای داغ، چسبندگی بهتری را ایجاد کنند.

یک بطری آب بزرگ و عایق پر از آب سرد همراه داشته باشید که بتوانید در طول جلسه یوگای گرم خود جرعه جرعه بنوشید.

نتیجه گیری:

یوگای داغ ممکن است برای همه مناسب نباشد. اما اگر از یوگای معمولی لذت می برید و می خواهید آن را تا حدی بالا ببرید، ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش هستید.

یوگای داغ طیف گسترده ای از فواید را برای ذهن و بدن شما ارائه می دهد. این می تواند به شما کمک کند کالری بسوزانید، تراکم استخوان را بسازید، تناسب اندام قلبی عروقی خود را تقویت کنید و

انعطاف پذیری خود را بهبود بخشد. همچنین ممکن است به کاهش افسردگی و کاهش استرس کمک کند.

اگر هر گونه بیماری از جمله مشکلات قلبی یا عروقی، دیابت، بی اشتهایی عصبی، سابقه غش یا عدم تحمل گرما دارید، قبل از انجام یک جلسه یوگای گرم ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

اگر علاقه مند به یادگیری کامل یوگا و مدیتیشن هستید ما در سایت یار مهربان یک پکیج آموزش یوگا و مدیتیشن در 30 روز به زبان فارسی برای شما تهیه کرده

ایم که میتوانید آنرا تهیه و به راحتی ورزش یوگا را در منزل انجام دهید (آموزش یوگا در خانه)

خرید پکیج آموزش یوگا و مدیتیشن در 30 روز به زبان فارسی

 

آموزش ورزش در خانه | بهترین آموزش ورزش در خانه | فیلم ورزش در خانه | ورزش در خانه برای لاغری | فیلم ورزش در خانه برای لاغری

یوگای داغ چیست؟، پکیج آموزش یوگا و مدیتیشن، آموزش یوگا در خانه، آموزش یوگا به زبان فارسی، آموزش یوگا برای کاهش استرس

دیدگاهتان را بنویسید