آیا خرید انواع بازی فکری می تواند به کودکان در رشد ذهنی و اجتماعی آن ها موثر باشد؟

خرید بازی آموزشی موثر در رشد ذهنی و اجتماعی کودک

پازل چوبی، بازی آموزشی الفبا، بازی آموزش الفبای فارسی، بازی حروف الفبا در خانه، خرید بهترین بازی های فکری کودکان، خرید انواع بازی فکری بازی آموزش الفبای فارسی برای کودکان، بازی آموزش الفبای انگلیسی

تاثیر بازی های فکری بر کودکان به چه میزان است؟ آیا خرید انواع بازی فکری می تواند به کودکان در رشد ذهنی و اجتماعی آن ها موثر باشد؟
اگر والدین بازی های فکری برای کودکان خود بخرند، می توانند به طرز قابل توجهی اعتماد به نفس و روابط اجتماعی آن ها را تقویت کنند. خرید بهترین بازی های فکری کودکان مانند پازل چوبی، سبب می شود تا آنها بتوانند با درگیر کردن ذهن خود، به حل مسائل و شکوفا کردن استعدادهایشان بپردازند.
نه تنها در حوزه های مربوط به مباحث روحی و روانی، بلکه برای موفقیت در آینده تحصیلی و همچنین برخورد با مسائل و هنجارها و حل آنها و از همه مهمتر روابط و تعاملات اجتماعی مناسب، لازم است که خرید انواع بازی فکری را برای کودکان در نظر داشته باشیم.
آموزش الفبا | آموزش الفبای فارسی | آموزش اعداد | بازی آموزش الفبا

آیا خرید انواع بازی فکری می تواند به کودکان در رشد ذهنی و اجتماعی آن ها موثر باشد؟

 

تاثیر بازی های فکری بر کودکان به چه میزان است؟ 

منظور از بازی فکری ، هرگونه بازی است که باعث درگیر کردن کودک برای حل مسائل شود. اما این درگیر کردن ذهن،  نباید به گونه ‌ای باشد که او را از بازی دلسرد کند و  برایش لذت بخش نباشد. مثلاً بازی آموزشی الفبا ( یا همان بازی آموزش الفبای فارسی) اگر در زمان سه سالگی به کودک یاد داده شود، شاید باعث علاقه او نشود. اما بازی حروف الفبا در خانه در سنین ۵ تا ۶ سالگی برای او جذاب تر است. چرا که او می‌تواند بهتر یاد بگیرد و از این رو آماده پذیرش اطلاعات بیشتری است.

تاثیر بازی فکری بر کودکان به این گونه است که باعث مشارکت فعال آنها می شود.. اگر کودکانی که دارای انزوا و خجالت هستند از بازیهای فکری و مشارکتی استفاده کنند،  می‌توانند با حضور در بازی های فکری، فعالیت های بهتری را انجام بدهند. مثلاً پازل چوبی و بازی آموزش الفبای فارسی برای کودکان می تواند باعث مشارکت و افزایش تعاملات آنها با دیگر هم سن و سالان خود یا حتی دیگر اعضای خانواده شود.

به همین دلیل اغلب روانشناسان در حوزه کودک اعتقاد دارند که خرید بهترین بازی های فکری کودکان باعث می‌شود تا آنها توانایی ارائه پاسخ سریع را در خود افزایش دهند و بتوانند چگونگی پیروز شدن یا چرایی باخت را درک کنند. این موضوعات باعث می ‌شود که آنها، هم در تعاملات آینده خود و  هم فعالیت های فکری به طرز چشمگیری ارتقا یابند.

 

همچنین مطالعه کنید: خرید بازی فکری راهکاری مناسب برای رشد فکری و اجتماعی کودکان

بازی فکری | بازی آموزش الفبا فارسی | بازی فکری برای کودکان

آیا خرید انواع بازی فکری می تواند به کودکان در رشد ذهنی و اجتماعی آن ها موثر باشد؟

 

تاثیر مخرب بازی های کامپیوتری

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که به جای بازی های عمدتاً خشن و بی هدف  کامپیوتری (که هم برای چشم و فیزیک کودک و  هم برای روح و روان او نامناسب است) از بازی های فکری استفاده کنند. بازی های فکری  با استفاده از جذابیت ها  و رنگ ها، باعث می شود که استعداد کودک شکوفا شود.  بازی های کامپیوتری (و بازی هایی که در گوشی‌ های هوشمند وجود دارد)، اگر چه ممکن است که باعث درگیر کردن کودک برای حل مسائل شود، اما به علت معایبی که دارد معمولاً توصیه نمی شود، بازی های کامپیوتری ،  باعث اذیت شدن چشم کودک و ضعیف شدن آن در بلند مدت می‌ شود.  به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید سرگرمی مناسبی برای کودکان خود در نظر داشته باشید، با خرید انواع بازی فکری ( مثل بازی حروف الفبا در خانه یا بازی آموزش الفبای فارسی برای کودکان)  به او کمک کنید. چرا که خرید بهترین بازی های فکری کودکان سرگرمی جذاب تری برای آنها است.

 

یکی از ویژگی های جالب بازی های فکری این است که باعث ایجاد چالش هایی برای ذهن کودک می شود. اگر کودک از همان دوران بچگی با چالش‌ها و پیچ و خم های زندگی در قالب سرگرمی و فعالیت های بدنی و ذهنی آشنا شود، بهتر می ‌تواند در آینده با مشکلات مختلف روبرو شود و آنها را حل کند. به عبارت دیگر فرآیند حل مسئله از همان کودکی در او به وجود می آید. لذا این توانایی باعث می شود که در یادگیری مسائل مختلفی درسی (که در دوران ابتدایی و مدرسه با آنها مواجه خواهد شد) نیز مشکلی نداشته باشد.  پس می‌توان گفت که خرید بهترین بازی های فکری کودکان می ‌تواند سبب رشد و پرورش ذهن آنها شود.

 

همچنین مطالعه کنید: بازی فکری آموزش الفبا

آموزش کودکانه الفبای انگلیسی | آموزش الفبا کودکان | آموزش الفبا به کودکان | آموزش الفبا انگلیسی برای کودکان

آیا خرید انواع بازی فکری می تواند به کودکان در رشد ذهنی و اجتماعی آن ها موثر باشد؟

 

بازی فکری بستری برای ارتقای هوش کودکان

در واقع خرید بهترین بازی های فکری برای کودکان باعث می‌شود تا هوش ریاضی و منطقی و هوش تجسمی آنها رشد کنند. بازی های فکری برای کودکان  یک ورزش مغزی متناسب با سن آنها محسوب می شود. اما اگر که این ورزش های مغزی همراه با سرگرمی، لذت و شادی باشد، قطعاً تاثیر آن چند برابر خواهد بود. به همین دلیل به واسطه اهمیت بازی فکری و تاثیر آن بر رشد روانی  و ذهنی کودک، لازم است که پدر و مادرها خرید انواع بازی فکری را متناسب با سن و علایق کودک در دستور کار خود قرار بدهند.

بازی حروف الفبا در خانه یا بازی های این چنینی، صرفاً نباید برای یادگیری انجام شوند. بلکه آن چیزی که  باید برای والدین مورد توجه قرار گیرد،  سرگرمی و لذت و در کنار آن  مواجه با چالش ‌های شیرین  و پاسخ آنها توسط کودک است. قرار نیست که در بازی حروف الفبا در خانه، کودکان بتوانند تا قبل از رفتن به مدرسه بخوانند و بنویسند. بلکه آنها باید یادگیری لذت بخش و جذابی در قالب شعر موسیقی و …  را تجربه کنند.

لزوم همراهی والدین در هنگام بازی کودک

به عنوان یک نکته مهم برای بازی های فکری به والدین توصیه می‌کنیم که این بازی ‌ها را مستمر و مداوم با کودکان انجام بدهند. یعنی به این صورت نباشد که یک بار با او بازی  کنند و بعد از آن بازی را  در اختیار کودک  قرار بدهند. در این صورت احتمالا کودک به تنهایی از انجام بازی فکری لذت نخواهد برد. بلکه باید این بازی ها بیشتر به شکل گروهی و همراهی پدر و مادر انجام شود. باید تعامل بین والدین و کودکان در بازی‌ های فکری همیشگی باشد.

برای خرید بهترین بازی های فکری و مشاهده تاثیر بازی فکری بر کودکان می توانید از فروشگاه یار مهربان، بازی آموزشی الفبا (بازی آموزشی الفبا فارسی، بازی حروف الفبا در خانه و بازی آموزش الفبای فارسی ) را خریداری کنید. ما در سایت یار مهربان انواع و اقسام بازی های فکری و تجسمی را برای کودکان فراهم کرده ایم. کافی است به سایت یار مهربان مراجعه کنید و متناسب با علایق کودک خود انواع بازی فکری را خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی: آیا بازی فکری آموزش الفبا برای کودکان قبل از مدرسه لازم است؟

 

محصولات پیشنهادی:

خرید بازی فکری آموزش اعداد و الفبای فارسی و انگلیسی (آهنربایی)

خرید بازی آموزش الفبای فارسی (آهنربایی)

 

پازل چوبی، بازی آموزشی الفبا، بازی آموزش الفبای فارسی، بازی حروف الفبا در خانه، خرید بهترین بازی های فکری کودکان، خرید انواع بازی فکری، بازی آموزش الفبای فارسی برای کودکان، بازی آموزش الفبای انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید